Se Bundesliga fodbold på Xee
Dato: 22-08-2019 16:11:00
Kategori: Generelt

Fra lørdag den 14. september kan danske fodboldfans se Bundesliga på Xee

De næste tre år kan danskerne se et fodboldbrag fra den tyske Bundesliga lørdag kl. 15.30 på Xee. Danske fodboldfans kan allerede se halvdelen af Premier League-kampene på Xee, og hos den forholdsvis nye kanal er man glade for, at man nu også kan vise spændingsfyldte opgør fra en anden af verdens bedste ligaer.

”Vi havde en fantastisk premiereweekend for Premier League på Xee, hvor hele 107.000 danske fodboldfans så med til søndagens storkamp mellem Manchester United og Chelsea, og der er slet ikke nogen tvivl om, at danskerne har opdaget, at Premier League har fået en ny hjemmebane. Derfor giver det også god mening, at vi nu kan udvide vores fodbolddækning med kampe fra en anden af Europas store fodboldligaer, idet vi fremover vil vise en af eftermiddagens lørdagskampe fra den tyske Bundesliga på Xee,” siger Pil Gundelach Brandstrup, kanalchef på Xee, og tilføjer:

Selvom Bundesligaen ikke har lige så mange danske seere som Premier League, så har også den tyske fodboldliga en del danske fans, og vi får nu muligheden for at følge nogle af de spændingsfyldte tyske opgør og ikke mindst se, hvordan danske fodboldspillere som Thomas Delaney og Yussuf Poulsen klarer sig i deres klubber.

Xee har premiere på Bundesliga-dækningen lørdag den 14. september kl. 15.30, hvor de viser kampen mellem Borussia Dortmund og Bayer 04 Leverkusen. Lørdag den 21. september viser Xee kampen mellem FC Bayern München og FC Köln, mens de den 29. september viser RB Leipzig og Schalke 04.

Xee er tilgængelig for alle YouSee’s tv-kunder. Desuden er Xee tilgængelig for Stofa, Boxer, Viasat og Fullrates kunder.

Om Bundesliga
Grundlagt i 1963 og siden hen blevet en af verdens allerbedste fodboldligaer med mange traditionsrige klubber såsom Bayern München, Borussia Dortmund, Schalke 04 og Borussia Mönchengladbach. Bundesligaen har det højeste tilskuergennemsnit i Europa, og der er masser af spændende danske spillere at holde øje med: Thomas Delaney (Dortmund), Robert Skov (Hoffenheim), Jacob Bruun Larsen (Dortmund), Yussuf Poulsen (RB Leipzig) og Andreas Poulsen (Borussia Mönchengladbach).

Yderligere information om hvad du kan se på TV-Kanalen Xee.
KLIK HER

Kontakt

Ved fejl på TV-kanaler                  Ved fejl på Bredbånd :                 Administration/Bogholderi:
Klik HER                                          Klik HER                                         Klik HER