VED FEJL PÅ TV-MODTAGELSEN


DU SKAL FØRST GØRE FØLGENDE:
1. Spørg først dine naboer/genboer, om de har samme problem.
2. Hvis ikke naboer/genboer har samme problem, er der stor sandsynlighed for, at det er din egen
    interne TV-installation i boligen, der er fejl på.

VED FEJL - RING PÅ VORES SERVICE TELEFON
DANSK KABEL TV
TLF. 98 14 40 44

Hvis det viser sig at det er din egen hjemme-installation i boligen, der er noget galt med, må du være forberedt på,
at du selv skal betale for udbedring af fejlen!

ANTENNEFORENINGEN BETALER:
Fejl på hovedstation og det overordnede kabelnet, herunder forstærkere, fordelere og tilslutningsstandere ved boligen.

MEDLEMMET SKAL SELV BETALE:
- For udbedring af fejl på stikledningskabel fra tilslutningsstanderen i vejsiden og ind til boligen.
- For fejl i egne interne installationer i boligen herunder egne installerede antenneforstærkere og fordelere.
- Fejlfinding på eventuelt tilsluttede TV, DVD-afspillere og Video etc.

Finder montøren ud af, at det er din egen hjemme-installation i boligen, der er noget galt med, skal man selv betale for eventuel reparation/udbedring af fejlen.
Man kan generelt efterfølgende så vælge at undlade reparation og dermed kommer man kun til at betale for selve fejlfindingen.
Men du er altid velkommen til at kontakte Dansk Kabel TV, for at høre om der eventuelt derfra kan stilles en
"Diagnose" på dit problem:

DET KOSTER KUN OPRINGNINGEN!

Du har også mulighed for at fejlmelde problemet direkte via Dansk Kabel TV's hjemmeside og her kort beskrive dit problem.
Dansk kabel TV vil herefter kontakte dig og så aftale nærmere hvad der eventuelt skal foretages.
Link til fejlmelding finder du  HER 

FEJL VED MODTAGELSE AF DIGITALT TV
For at modtage digitalt TV i bedste kvalitet skal husets interne installation være udført/opdateret med henblik på dette.
Forstærkere, fordelere, kabler og stik skal være såkaldt HF-tætte. Det vil sige at ønskede signaler holdes inde og forstyrrende signaler/støj holdes ude.

Støvring ligger i nærfeltet af Nibe-senderen, hvis kraftige signaler virker stærkt forstyrrende på netop de frekvenser, som anvendes til de digitale kanaler.
Videre giver det nu nystartede 4G Mobilnet også anledning til mange forstyrrelser.

Med digitalt TV, har flere oplevet at modtagelsen forstyrres af pixelering, 
hvor billedet fryser i et antal firkanter, udfald eller støj i lyd eller periodisk helt manglende programmer. Dette sker især,
hvor der er tilslutning i flere rum.

De fleste problemer blev løst ved udskiftning af den gamle forstærker og fordeler med en ny HF-tæt udgave kombineret forstærker og fordeler.

I mange tilfælde er problemet dårlige og utidssvarende kabler og stik.
De resterende problemer skyldtes dårlige og utidssvarende kabler og stik.

Ønsker du hjælp til at gennemse dit anlæg tilbyder Dansk Kabel TV at gøre dette.
Ring til Dansk Kabel TV for nærmere inforation og pris på telefon :   98 14 40 44 

Hvis du ønsker selv at opgradere din hjemme-installation, kan det  stærkt anbefales at anvende forstærkere, stik og kabler,
der er mærket med YouSee Ready.
Se link med en video med mange tip om en hjemmeinstallation ved at klikke HER  

Se også YouSee link med tips til din hjemme installation HER 

Cookies


Kontakt

Ved fejl på TV-kanaler                  Ved fejl på Bredbånd :                 Administration/Bogholderi:
Klik HER                                          Klik HER                                         Klik HER